3 Nisan 2016 Pazar

Mart Ayında Okuduklarım | 2016

Bu ay beş tane kitap okudum ki daha az okuyacağımı sanıyordum sınav haftam olmasından dolayı. Tek sorun, beş kitaptan sadece bir tanesini tam manasıyla beğenmiş olmam, nedenlerini anlatacağım zaten. Hadi başlayalım! 

Bu ay okuduğum ilk kitap Harlan Coben'in Asla Vazgeçme'si. ''Şubat Ayında Okuduklarım'' yazımı da okuyan varsa eğer hatırlayacaktır, geçen ay da yazarın Orman kitabını okumuştum ve çok beğendiğim için yazarın elimdeki diğer kitabını da bekletmemek istedim. 
Adam'ın en yakın arkadaşının intihar etmesi üzerine ailesi de Adam için endişeleniyor ve Adam'ın yaptığı her adımı kontrol altına almaya çalışıyorlar. Adam'ın arkadaşlarıyla olan mesajlaşmalarını okumaları üzerine yolunda gitmeyen bazı şeylerle karşılaşıyorlar ve olaylar bu şekilde başlıyor. 
Kitabın sevmediğim yanlarına gelirsek;
  • Yazarın anlatımı gerçekten akıcı, sıkıcı bir kitap değildi ama konusu itibariyle okuyucuda merak uyandırmıyordu
  • Yazarın diğer kitabında olduğu gibi bu kitapta da yazardan bir şeyler, ufak ufak verilen mesajlar bekledim ama öyle bir şeye rastlamadım
  • Kitabın sonunu da heyecan verici ya da ''ters köşe'' yapan türden bulamadım
Kitaba puanım 4/5 oldu. 

Bu ay okuduğum ikinci kitap ise Aylak Adam. Ay içerisinde kitabı okusam mı okumasam mı diye düşünürken sonunda bitirebildim. Sanırım yazarın diline alışık olmadığımdan kitabın içerisine girmem ilk aşamada zor oldu, ama daha sonrasında bu sorun ortadan kalktı. Yine de beklentimi tam olarak karşılayan bir kitap olmadı ne yazık ki. Kitaba puanım 4/5

Ve işte bu ayı güzel kılan kitap, Ceza Sömürgesi. Her bir cümlesini, karakterlerini analiz ede ede okuduğum, günümüze indirgenecek  bir çok özelliğe rastladığım çok fazla şey vardı. Kitabı okumanızı tavsiye ediyorum, ve lütfen; Kafka'yı yalnızca okumayın. Tahliller yapın, notlar alın ve kitaptan alabileceğiniz her şeyi alın!

Okuduğum diğer kitap ise, Trendeki Kız. Zaten kitabı birçoğunuz ya okuduğunuz ya da daha önce birçok kez gördüğünüzden konusundan bahsetmeyeceğim. Sadece yine kitabın sonunu çok çarpıcı bulamadım. Bu yüzden kitaba puanım 4/5

Ve bu ay okuduğum son kitap ise Aşkın Şarkısı. Kitabı çok isteyerek aldım, kitabı alırken beklentim ne yöndeydi bilmiyorum ama kitabı beğenmedim. Karakterlerin birbirleriyle ilişkileri, erkek karakterin bir dediğinin bir dediğini tutmaması ve hatta olayların başlangıcı bile fazlasıyla garipti. Kitaba puanım 3/5 


Görüşmek üzere!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder